duminică, 9 martie 2008

Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb


Absolut genial filmul lui Stanley Kubrick.
Un amestec de sf si comedie (umor britanic, mda..), in care un general nebun starneste un razboi nuclear si sefii de stat se chinuie sa remedieze situatia in mod diplomatic, la masa tratativelor.
Peter Sellers joaca trei personaje: capitanul Lionel Mandrake, presedintele SUA Merkin Muffley , si emblematicul Dr Strangelove, un fel de geniu nebun cu reminiscente naziste . Printre altele, i se adreseaza presedintelui cu "Mein Führer".. :)
Iar enigma numelui este dezlegata rapid.
General "Buck" Turgidson: Hmm... Strangelove? What kind of a name is that?
Mr. Staines: He changed it when he became a citizen. Used to be Merkwürdigeliebe.



Interesant de remarcat cum a fost adaptat titlul filmului de la tara la tara : Docteur Folamour / Dottor Stranamore /Dr. Seltsam, oder wie ich lernte, die Bombe zu lieben/ Dr. Insólito o: Como aprendí a dejar de preocuparme y amar la bomba / Dr. Estranho Amor/ etc



Tema filmului, desi potrivita pentru perioada Razboiului Rece (anul lansarii este 1964) cand exista acel "nuclear arms race", ramane de actualitate.
Cei mai sarcastici dintre noi ar simti nevoia si acum sa i se adreseze presedintelui SUA cu "mein Führer"...

2 comentarii:

Anonim spunea...

Ăsta e unul din filmele la care am început să mă uit şi nu am ajuns până la sfârşit pentru că m-am luat cu altele. :-) Ştiu că voi, filmbuffii, nu puteţi să înteţegeţi asta...

Mă rog, măcar acuma am blogu asta care o să mă ajute să îmi aduc aminte de filme pe care le-am început şi de altele pe care am vrut să le văd şi n-am apucat... când oi mai avea timp de filme... :P

Oana spunea...

Nu, stii ca nu-mi place sa vad fragmentat un film...nu asa se face :p
Oricum, pentru filmul asta tre sa-i acord niste credite si lui Adrian , pentru ca m-a batut la cap in repetate randuri sa-l vad.